zaterdag 6 april 2013

India feelings






Vandaag denk ik terug aan mijn groot avontuur 10 jaar geleden. Mijn reis naar India. Een prachtige ervaring! Een groepsreis maar ik kende niemand. Weg uit mijn veilige wereldje. Spannend was dat! Ik verraste mezelf want wat was ik sterk.
Nu 10 jaar later.. denk ik terug aan mijn avontuur en het gevoel dat daar bij hoort.
Het begin is gemaakt, ik ga weer zoek naar mezelf en ik zal angsten moeten overwinnen. Ik zou willen dat ik op dit moment zo sterk was als dat meisje dat 10 jaar geleden alleen op reis ging en kennis maakte met een totaal andere wereld.
De kleuren en geuren van India, ik zal het nooit vergeten.
Mijn reis. India heb ik om meerdere redenen in mijn hart gesloten. 

Ik ging op zoek naar het fotoboek van mijn mooiste reis. De laatse twee foto's op mijn blog zijn uit dit bijzondere fotoboek. In het fotoboek vond ik het kaartje dat ik vanuit India naar mijn bezorgde ouders stuurde.foto 2. Vandaag kreeg ik mijn India gevoel weer even terug. Dit moet ik vasthouden.
Als ik aan India denk dan denk ik ook aan de heerlijke Chai thee die we dronken in de trein.
Vandaag maakte ik zelf deze kruidige thee. Heerlijk! Voor mij geen theezakjes chai meer!

Het recept:
250 ml water
250 ml melk
1 theelepel anijszaad
1 theelepel venkelzaad
1cm gember wortel 4 gram of gemberwortelpoeder
1 kruidnagel
halve theelepel kardemompoeder
1 theelepel lossen thee of theezakje (geen groene of witte thee) earl grey bijv.

Kook het water. Schil het stukje gemberwortel, snijd deze in kleine stukjes en doe deze in het water.
Doe alle overige specerijen erbij.
Laat dit 1 minuut koken. Voeg dan de thee toe. Voeg nu de melk toe, even laten koken en het is klaar.
Schenk de Chai thee door een vergiet.

Namaste!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten